پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119218
۲۷ مهر آغاز ثبت‌نام عمره دانشجويي
تاریخ انتشار : 1393/07/22 13:13:48
نمایش : 2141
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينکه سهميه امسال عمره دانشجويي ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر است،‌ گفت: اين ثبت‌نام از ۲۷ مهر آغاز و تا ۱۰ آبان ادامه خواهد داشت و پس از تاسوعا و عاشوراي حسيني قرعه‌کشي آن انجام خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام والمسلمين فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با حضور در نشست خبري پيرامون عمره و عتبات دانشگاهيان به سخنراني پرداخت.

وي در ابتداي سخنان خود پيرامون عمره دانشجويي سال 92-93 گفت: سهميه آن سال 17 هزار و 500 نفر بود که اين تعداد در سه گروه اساتيد، دانشجويان مجرد و دانشجويان متأهل به عمره اعزام شد که بييشترين سهميه نيز براي دانشجويان متاهل و کمترين سهميه براي اساتيد بود.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينکه رسالت اصلي ما کار فرهنگي است، گفت: بر همين اساس برنامه‌هاي فرهنگي‌ را براي قبل، حين و بعد از سفر طراحي کرد و بسته‌هاي فرهنگي را نيز از طريق پست به دانشجويان ارسال مي‌کنيم و در همين رابطه نيز مسابقاتي برگزار خواهيم کرد.

حجت‌الاسلام فقيهي تصريح کرد: در سال گذشته 79.8درصد از دانشجويان اعلام کردند که بسته‌هاي فرهنگي عمره دانشجويي از طريق پست به دست‌شان رسيده است و 16 درصد اعلام کردند که اين بسته‌ها به دست‌شان نرسيده است که اين آمار در سال‌هاي اخير بالاترين آمار است.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجويان عمره‌گذار نتيجه سفر عمره سال 92-93 را توبه و استغفار عنوان کرد. همچنين تحول روحي و تولدي نو از ديگر نتايجي بود که دانشجويان بدان اشاره کردند.

وي خاطرنشان کرد: در سال جاري برنامه از بهشت تا بهشت را براي دانشجويان عمره‌گذار سال 92-93 در مشهد برگزار کرديم که 1200 نفر از دانشجويان در آن شرکت کردند.

حجت‌الاسلام فقيهي پيرامون عتبات دانشجويي گفت: ثبت‌نام عتبات دانشجويي از 20 مهر ماه شروع شده. اعزام عتبات دانشجويي نيز از 8 آبان تا 30 آذر ماه ادامه خواهد داشت که البته اين اعزام در قالب 104 کاروان که اکثر آنان سفر هوايي خواهند بود طراحي شده است.

وي افزود: کارمندان دانشگاه، دانشجويان مجرد پسر، دانشجويان مجرد دختر به همراه يک محرم، دانشجويان متاهل با فرزندانشان و اساتيد مي‌توانند در عتبات دانشجويي ثبت‌نام کنند که البته تا امروز 10 هزار و 620 نفر ثبت‌نام عتبات کردند. يکشنبه آينده نيز قرعه‌کشي عتبات دانشجويي انجام خواهد گرفت. 4 هزار و 200 نفر در مرحله دهم عتبات دانشجويي به آن سرزمين اعزام خواهند شد. مبلغ عتبات دانشجويي به صورت سفر زميني 900 هزار تومان و هوايي 1 ميليون و 200 هزار تومان خواهد بود که در اين رابطه بانک تجارت يک ميليون تومان وام اهدا خواهد کرد.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در ادامه نشست خبري پيرامون عمره دانشجويي 93-94 گفت: سهميه امسال عمره دانشجويي مانند سال گذشته 17 هزار و 500 نفر است که 15 هزار آن در اختيار دانشجويي و 2500 نفر آن در اختيار اساتيد دانشگاه‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام فقيهي زمان ثبت‌نام عمره دانشجويي را تا 27 مهر ماه اعلام کرد و گفت: اين ثبت‌نام تا 10 آبان ادامه خواهد داشت و قرعه‌کشي آن نيز پس از تاسوعا و عاشوراي حسيني انجام خواهد گرفت.

وي در ادامه تصريح کرد: تفاوت اين دوره عمره دانشجويي با سال قبل اين است که اسامي ذخيره‌ها و اصلي عمره دانشجويي که اعلام مي‌شود بايد آموزش مجازي ببينند و پس از آن اعزام‌شان به عمره قطعي خواهد شد. در اين خصوص سه کتاب و سه فايل صوتي وجود دارد که آنان بايد مطالعه و آزمون دهند تا زمينه تشرف آنان قطعي شود.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان پيرامون واجدين شرايط براي ثبت‌نام عمره دانشجويي گفت: اساتيد دانشگاه‌ها، دانشجويان پسر مجرد و دانشجويان متأهل مي‌توانند براي عمره دانشجويي ثبت‌نام کنند که اولويت امسال نيز با دانشجويان متأهل است و خصوصا کساني که اخيرا ازدواج کرده‌اند.

وي ادامه داد:‌در سال 92-93 تعداد 315 نفر دانشجويان ما مراسم عقد و عروسي‌شان را در مکه يا مدينه برگزار کردند.

حجت‌الاسلام فقيهي با اشاره به همکاري ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بانک تجارت گفت: امسال براي اولين بار تعامل و ثبت‌نام ما در بانک تجارت خواهد بود و قرار بر اين شده اين بانک به هر دانشجو و همراه او يک ميليون تومان وام بدهد.

وي خاطرنشان کرد: مبلغ نهايي و زمان اعزام را سازمان حج و زيارت مشخص مي‌کند و البته بخشي از اعزام در فروردين و ارديبهشت صورت خواهد گرفت. البته ما تلاش مي‌کنيم بخشي از اعزام را در بهمن و اسفند ماه داشته باشيم.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان خاطرنشان کرد: 36درصد دانشجويان بسته‌هاي فرهنگي را مفيد دانستند، 75 درصد آنان از زيارت دوره ويژه در مدينه رضايتمندي زياد و خيلي زياد داشتند. همچنين از زيارت دوره ويژه در مکه 63 درصد دانشجويان رضايتمندي زياد و خيلي زياد داشتند.

حجت‌الاسلام فقيهي ادامه داد: 85 درصد دانشجويان عمره‌گذار استفاده معنوي از اين سفر را زياد و خيلي زياد عنوان کرد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ما درخواست افزايش سهميه عمره دانشجويي را داشتيم اما از آنجا که 6 ميليون نفر از مردم در نوبت عمره هستند، سهميه عمره دانشجويي افزايش پيدا نکرده است. البته اين را هم اضافه کنم از سهميه عمره دانشجويي در تمام مقاطع تحصيلي فقط يک بار مي‌شود استفاده کرد و دانشجويان مجرد که به عمره دانشجويي مشرف شدند ديگر نمي‌توانند به صورت متأهلي به عمره دانشجويي اعزام شوند.

انتهاي پيام/گ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html